Plan Działań w roku szkolnym 2019-2020
1. Cel: Zmniejszenie częstości występowania zachowań konfliktowych wśród uczniów.
Kryterium sukcesu:
Zmniejszenie o 20% odsetka częstości występowania zachowań konfliktowych wśród uczniów.
Sposób sprawdzenia, czy osiągnięto cel:
- Co wskaże, że osiągnięto cel?: Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród uczniów, wywiad z pedagogiem i psychologiem szkolnym, obserwacja zespołu ds. promocji zdrowia.
- Jak sprawdzimy, że osiągnięto cel?: Analiza wyników ankiet, wywiadów, arkusza obserwacji.
- Kto i kiedy sprawdzi, czy osiągnięto cel?: Wskazani członkowie zespołu ds. promocji zdrowia, czerwiec 2020.
2. Zadania.
Nazwa zadania | Kryterium sukcesu | Sposób realizacji | Okres/ termin realizacji | Wykonawcy/ osoby odpowiedzialne | Potrzebne środki/ zasoby | Sposób sprawdzenia wykonania zadania |
1. Zorganizowanie Dnia Miłych Słówek | 50% społeczności szkolnej weźmie aktywnie udział w akcji | Rozwieszenie w budynku szkolnym miłych słówek. Uczniowie, którzy będą stosować miłe słowa zostaną nagrodzeni drobnymi upominkami | II semestr | Pedagog szkolny, zespół ds. promocji zdrowia | Drobne upominki, materiały biurowe | Obserwacja przez n-li i członków zespołu ds. promocji zdrowia, zdjęcia |
2. Zorganizowanie Dnia Anioła | 85% społeczności szkolnej weźmie aktywny udział w akcji | Przebranie się uczniów i nauczycieli za aniołów, zorganizowanie jasełek i wigilii klasowych | Grudzień 2019 | Ksiądz, nauczyciele religii | Artykuły papiernicze | Nagrania wideo, zdjęcia, obserwacja życzliwych zachowań wśród uczniów |
3. Przeprowadzenie pogadanek/ warsztatów nt. relacji rówieśniczych przez pedagoga szkolnego | Pogadanki/ warsztaty w klasach, w których zaobserwowano konflikty między uczniami | Organizacja warsztatów prowadzonych przez pedagoga szkolnego | Cały rok | pedagodzy | Środki audiowizualne, materiały biurowe | Zapisy w dzienniku, dokumentacja pedagoga |
4. Przeprowadzenie pogadanek na lekcjach wychowawczych nt. zachowań konfliktowych wśród uczniów | Pogadanki we wszystkich klasach | Przeprowadzenie pogadanek w każdej klasie i na każdym etapie edukacyjnym | Cały rok | Wychowawcy klas | Materiały biurowe, środki audiowizualne | Zapisy w dzienniku i w programach wychowawczych klas |
5. Spotkania z policją nt. odpowiedzialności karnej nieletnich | Uczniowie klas 7-ych i 8-ych | Zorganizowanie na terenie szkoły spotkań z przedstawicielami policji | Cały rok | Pedagog, policja, dyrekcja | Środki audiowizualne | Zdjęcia, adnotacja w dzienniku |
6. Pielęgnowanie pozytywnych relacji rówieśniczych poprzez organizowanie wspólnych uroczystości | 100% społeczności weźmie aktywny udział w uroczystościach | Zorganizowanie uroczystości klasowych, wycieczek, wyjść poza teren szkoły | Cały rok zgodnie z kalendarzem imprez | Wychowawcy, nauczyciele | Środki audiowizualne | Karta wycieczki, zdjęcia, obserwacja zachowań uczniów podczas wycieczek, wyjść |
7. Nauka asertywnej postawy i umiejętności radzenia sobie z odrzuceniem i wyobcowaniem | Szkolenia skierowane do klas 4-6 | Zorganizowanie przez przedstawicieli PPP szkoleń: – „Bądź kumplem, nie dokuczaj” – „ Budujemy pewność siebie” | I semestr II semestr | Pedagog, pracownicy PPP | Środki audiowizualne, artykuły biurowe | Dokumentacja pedagoga |